Εικονικές Επιχειρήσεις

Οι στόχοι του προγράμματος ήταν:
? Η εξοικείωση των μαθητών σε μεθόδους & διαδικασίες της αγοράς εργασίας
? Η ευαισθητοποίηση σε θέματα επιχειρηματικής σκέψης και κουλτούρας
? Η ανάπτυξη προσωπικών και επιχειρηματικών δεξιοτήτων
? Η στενότερη σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας
? Η καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος
Το πρόγραμμα απευθυνόταν σε μαθητές του Β κύκλου σπουδών των ΤΕΕ, οι οποίοι θα «λειτουργούσαν» μια εικονική επιχείρηση με κύριο χαρακτηριστικό την προσομοίωση με ρεαλιστικό τρόπο της λειτουργίας των πραγματικών επιχειρήσεων.
Η υπεύθυνη καθηγήτρια Γεωργιλά Χιονία:
1. εισήγαγε τους μαθητές στην έννοια της επιχειρηματικότητας και παρουσίασε το θεωρητικό της πλαίσιο.
2. παρουσίασε τα πρώτα βήματα μιας επιχειρηματικής πρωτοβουλίας καθώς και τα βασικά σημεία ενός επιχειρηματικού σχεδίου:
Το στέλεχος της επιχείρησης που έπαιξε το ρόλο του «μέντορα» της εικονικής επιχείρησης:
o πραγματοποίησε δύο επισκέψεις προκειμένου να προσφέρει στους μαθητές την απαραίτητη επαφή με τις πραγματικές συνθήκες αγοράς που επικρατούν στον κλάδο. Μέσα από τις παρουσιάσεις του μέντορα, τις ερωτήσεις-απαντήσεις αλλά και τις ελεύθερες συζητήσεις που έγιναν μαζί του, οι μαθητές ενημερώθηκαν γύρω από μία ποικιλία θεμάτων που αφορούν την επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα μας στον κλάδο της πληροφορικής.
Οι μαθητές: 
1. ερεύνησαν στο Διαδίκτυο προγράμματα επιδοτήσεων που αφορούν Νέους επιχειρηματίες, Γυναίκες και Επιχειρήσεις και γενικά προγράμματα που έχουν σαν στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στην Ελλάδα.
2. αποφάσισαν για την τελική μορφή της εταιρίας τους, η οποία ονομάστηκε ?FINE DESIGN? και “δραστηριοποιήθηκε” στο σχεδιασμό ιστοσελίδων και διαδικτυακών εφαρμογών (web design).
3. επισκέφτηκαν τους δικτυακούς τόπους των «ανταγωνιστών» τους (δηλαδή πραγματικών εταιριών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο «δημιουργίας ιστοσελίδων και παροχής διαδικτυακών εφαρμογών», π.χ. “Zero-one”, “Webone”, “Νelios”, “Webrelations”) και συγκέντρωσαν στοιχεία αναφορικά με τις λειτουργίες, τις δραστηριότητες και τις προοπτικές της εικονικής τους επιχείρησης.
4. δημιούργησαν το επιχειρηματικό τους σχέδιο καθώς και το αντίστοιχο οργανόγραμμα και τα παρουσίασαν στην τάξη.
5. διαρρύθμισαν τις «εγκαταστάσεις» της επιχείρησης τους και έκαναν τα εγκαίνια της. Στη συνέχεια έγινε διανομή ρόλων σύμφωνα με το οργανόγραμμα, με συνακόλουθη ανάθεση αρμοδιοτήτων και η επιχείρηση ξεκίνησε την «καθημερινή» της λειτουργία.
6. πραγματοποίησαν τρεις εταιρικές συναντήσεις όπου προσομοίωσαν καταστάσεις λειτουργίας της επιχείρησης τους υποδυόμενοι τους ρόλους τους.
7. μυήθηκαν σταδιακά μέσω του παιχνίδι των εικονικών επιχειρήσεων στις έννοιες της επιχειρηματικότητας και της διοίκησης των επιχειρήσεων.
8. αντιμετώπισαν εικονικά σενάρια και ανταγωνίστηκαν τους συμμαθητές τους.

Posted in Προγράμματα, Τομέας Πληροφορικής.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *