Σχέδιο δράσης “Το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών … γιορτάζει” στα πλαίσια του προγράμματος “Μια Νέα Αρχή στο ΕΠΑ.Λ. 2021-2022”

Κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023 το σχολείο μας υλοποίησε πέντε  καινοτόμες δράσεις στα πλαίσια του προγράμματος “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”.  Μία από τις δράσεις αυτές αφορούσε μία σειρά από δραστηριότητες που είχαν ως στόχο να βοηθήσουν τους μαθητές να προσεγγίσουν κριτικά τις Φυσικές Επιστήμες. Με τον τρόπο αυτό τα μαθήματα της Χημείας και της Φυσικής μετατράπηκαν από διαδικασία απλής συσσώρευσης γνώσεων, σε  μία διαδικασία ενδιαφέρουσα, συνεργατική και ουσιαστική.

Οι μαθητές/τριες έμαθαν τη χημική δομή και τους δεσμούς των χημικών ενώσεων, ενώ ενημερώθηκαν και για την αξία των μοριακών μοντέλων. Στη συνέχεια, δουλεύοντας σε ομάδες και χρησιμοποιώντας ένα ειδικό κιτ μοριακών μοντέλων,  δημιούργησαν γνωστές χημικές ενώσεις τις οποίες και φωτογράφησαν. Επιπλέον με τη βοήθεια των μοριακών μοντέλων  μπόρεσαν να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια των «χημικών αντιδράσεων». Έχοντας εξοικειωθεί με τη λειτουργία των μοριακών μοντέλων άρχισαν να σχεδιάζουν με άνεση τα μόρια των αντιδρώντων και των προϊόντων, κατανοώντας με τον τρόπο αυτό βιωματικά και την αρχή διατήρησης της μάζας του Lavoisier. Στο πλαίσιο της γιορτής του εργαστηρίου Φυσικής, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν σχετικά με το πείραμα του Ερατοσθένη για τη μέτρηση της ακτίνας της Γης, το οποίο στη συνέχεια πραγματοποίησαν στην αυλή του σχολείου. Χρησιμοποιώντας ψηφιακό πεχάμετρο, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τη σημασία του pH τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στις ξεχωριστές εργασίες της κάθε ειδικότητας (πχ. του κομμωτή, του καλλιεργητή κλπ).

[metaslider id=”3555″]

Posted in Ανακοινώσεις, Δράσεις, ΜΝΑΕ, Προγράμματα, ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *